اسامی کامل نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رئیس قوه‌قضائیه در مشهد: باید زمینه مشارکت مردم در مسائل اقتصادی فراهم شود با حضور اژه‌ای، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی معارفه شد توصیه سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) «حسنعلی اخلاقی‌امیری» به‌عنوان پنجمین منتخب حوزه مشهدوکلات در مجلس، انتخاب شد + فیلم جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رأی، حوزه‌های انتخابیه و گرایش (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد نتایج غیررسمی انتخابات مرحله دوم مجلس در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات مجلس تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاخ سفید: کشور فلسطین با مذاکرات تشکیل می‌شود حمایت اتحادیه اروپا از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استقبال حماس از تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای‌گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی شدید در «کریات شمونه» پس از حمله موشکی حزب الله + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۵۵ موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی + فیلم پایان فرایند رأی‌گیری دومین مرحله دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و آغاز شمارش آرا + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
اختصاصی شهرآرانیوز:

ستاد ملی مناسب‌سازی کشور: واحد درسی آموزش مناسب‌سازی در دانشگاه‌ها تدریس خواهد شد

  • کد خبر: ۲۹۹۴۷
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
ستاد ملی مناسب‌سازی کشور: واحد درسی آموزش مناسب‌سازی در دانشگاه‌ها تدریس خواهد شد
رئیس دبیرخانه ستاد ملی مناسب‌سازی کشور گفت: از ترم جدید دانشگاه‌ها، ۲ واحد درس آموزش مناسب‌سازی برای رشته‌های مهندسی اضافه خواهد شد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی با اشاره به مصوبات نهمین جلسه ستاد ملی مناسب‌سازی کشور گفت: در جلسه امروز که به ریاست دکتر مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، برگزار شد، ۱۴ مصوبه از جلسه هشتم ستاد بررسی و تأیید نهایی شد.

وی ادامه داد: اولین مصوبه برای ابلاغ و اجرا، گنجاندن ۲ واحد درسی در دانشکده‌های فنی و مهندسی کشور با عنوان آموزش مناسب‌سازی بود که به تأیید اعضای اصلی جلسه رسید.

رئیس دبیرخانه ستاد ملی مناسب‌سازی کشور افزود: در این جلسه مصوب شد تا ستاد ملی مناسب‌سازی در روز‌های آینده، ۳ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های زیر منعقد کند:

۱- تفاهم‌نامه با شهردار تهران برای مناسب‌سازی تمام معابر اصلی و فرعی شهری برای معلولان و جانبازان.
۲- تفاهم‌نامه مناسب‌سازی مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی بین‌شهری با رئیس سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی.
۳- تفاهم‌نامه دسترس‌پذیری به خطوط حمل‌ونقل ریلی و قطار‌های مسافربری سراسر کشور که با رئیس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد خواهد شد.

مؤمن سرایی به وضعیت جلسات ستاد ملی اشاره و تصریح کرد: براساس آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی مناسب‌سازی کشور، از این پس جلسات این ستاد برای پیشرفت بیشتر مصوبات و افزایش سرعت فعالیت‌ها، ماهی یک‌بار برگزار خواهد شد تا عقب‌افتادگی‌هایی که نسبت به برخی کشور‌های همسایه در زمینه خدمت به معلولان داریم را جبران کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ملی مناسب‌سازی کشور از مصوبه مناسب‌سازی دانشگاه‌های ایران خبر داد و تأکید کرد: در جلسه قبل، ۵۰۸ واحد از دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور پایش شد و تصمیم بر این شد تا سازمان مرکزی این دانشگاه به مناسب‌سازی فضا‌های آموزشی خود برای معلولان اقدامات لازم را انجام دهد. در ادامه این جلسه، نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت علوم نیز مکلف شدند تا مراکز آموزشی خود را تجهیز و دسترس‌پذیر کنند و تا زمان حصول نتیجه، تمام کلاس‌های دانشجویان معلول در طبقات همکف برگزار خواهد شد.

مؤمن سرایی همچنین به آخرین رایزنی‌های این ستاد با بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: مکاتبات ستاد ملی با مدیران عامل بانک‌های کشور برای مناسب‌سازی شعبه‌های سراسر کشور و جانمایی دستگاه‌های عابربانک ویژه معلولان در حال انجام است که در جلسه بعدی این ستاد بررسی خواهیم کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد ملی مناسب‌سازی کشور به اقدامات این ستاد اشاره و اعلام کرد: طراحی و ساخت اپلیکیشن مناسب‌سازی برای معلولان با هدف معرفی اماکن دسترس‌پذیر و راه‌اندازی سامانه جامع ثبت و رصد مصوبات ستاد‌های استانی و شهرستانی مناسب‌سازی، از اقداملات اخیر دبیرخانه ستاد ملی است.

مؤمن سرایی در پایان به مسئله انتخاب مشاور امور معلولان در استانداری‌ها اشاره کرد و گفت: این مسئله از سال گذشته از سوی وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح شده است و ایشان از وزیر محترم کشور خواسته‌اند تا استانداران از این فرصت برای افزایش کارآمدی ستاد و همچنین حسن انجام مصوبات قانون حمایت از حقوق معلولان استفاده کنند. اکنون برخی استان‌ها به این درخواست پاسخ مثبت داده‌اند و در تلاشیم تا دیگر استان‌ها نیز به مسئله حقوق معلولان اهتمام بیشتری نشان دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->